feedback

Samen sterk leren door de kracht van effectieve feedback 

05/05/2023

9U00-12u00

ONLINE

Volzet!

Schrijf je hier vrijblijvend in voor een volgende sessie


Plaats:

Online via Zoom


Spreker:

Annelies Stiers, Zorgcoördinator VIA Immaculata Tienen, Praktijklector PXL, freelancer CTO


Doelgroep:

Deze lezing is vooral gericht op (zorg)leerkrachten lagere school, schooldirecties, CLB medewerkers, ondersteuners,...


Inhoud:

Feedback is een krachtige manier om het leren van de leerling te ondersteunen. Onderzoek (waaronder de metastudie van John Hattie) onderstreept dit. Uitspraken als: ‘Hier moet je nog beter op letten’, ‘Jij bent een echte rekenkampioen!’, ‘Dat kan jij beter’, ‘Goed gedaan’… komen we dagdagelijks tegen maar één ding is zeker: deze goedbedoelde aanmoedigingen maken de leerling niet altijd sterker in zijn/haar leren. Hier missen we nog heel wat kansen omdat we blijven hangen in correctieve en directieve feedback.

Doelen:

Tijdens deze navorming:

  • leer je wat effectieve feedback is, welke de belangrijkste ingrediënten zijn en met welke randvoorwaarden je best rekening houdt.
  • leer je de drie feedbackvragen kennen en toepassen bij concrete situaties.
  • leer je feedback geven op de verschillende niveaus.
  • vind je punten geven niet meer vanzelfsprekend en ontdek je hoe je een leerling kan corrigeren en tegelijkertijd een fijne relatie behoudt.
  • kijken we ook kritisch naar jouw feedbacksysteem op school en durven we een aantal punten in vraag te stellen.
  • zoek je naar de sterktes in jouw manier van feedback geven, benoem je wat voor verbetering vatbaar is en krijg je handvaten om in je eigen team hiermee aan de slag te gaan.

We willen jullie vooral goesting geven om gerichter in te zetten om een fixed mindset om te buigen tot een growth mindset. ‘Fouten leren maken’ en ‘effectieve feedback’ zijn hierbij de sleutels tot succes. 


Prijs: 65 €




Betaling via rek. nr. BE 55 0635 6819 7844 (op naam van Edutech, 3220 Holsbeek)

vermeld bij betaling:20230505/feedback  + naam deelnemer